Biographisches Lernen in informellen Unterricht an einer Waldorfschule

Untertitel: Promotion an der Uni Plymouth (modularisierte Education Doctorate) (Folgeantrag)
Status: abgeschlossen
Startdatum: 10.01.2010
Enddatum: 31.07.2020
Projektträger: Pädagogische Forschungsstelle Stuttgart
Projektverantwortliche: Martyn Rawson

Das ‚Education Doctorate’ besteht aus 5 Modulen (4 Forschungsmodule plus Thesis)

Erste 4 Module bestanden (und in verschiedenen Artikeln veröffentlicht):

2010. Rudolf Steiner’s Research Methods for Teachers. Research Bulletin, 15(1), 33-40.

2011a. Leadership policy processes in the field of Waldorf schools. Doctorate assignment, module code EDD611. University of Plymouth.

2011b. The role of the active emergent person in teacher learning. Education Doctorate assignment, module code EDD612. University of Plymouth.

2011c. Democratic leadership in Waldorf schools. Research in Steiner Education, 2 (2), 1-15.

2012a. An outline of a theory-in-action for change in Steiner Waldorf education. Doctorate assignment, module code EDD621. University of Plymouth.

2012b. Contemplative practice and intuition in a collegial context: An action research project in a Waldorf school. Research Bulletin, 17(1), 47-54.

2012c. Dialogue between Martyn Rawson and Paul Hougham. In P. Hougham, Dialogues of Destiny: A postmodern appreciation of Waldorf education. Malvern: Sylvan Associates.

2014. Teacher Learning: An international survey of teachers in Waldorf Schools (angenommen bei Other Education)

2014. Waldorf Essentials: The Educational Tasks fifteen years on. (angenommen bei Renewal Journal).

2014. Reflection in teacher learning and teacher education. (eingereicht to Waldorf Research Journal) (deutsche Fassung wurde beim Lehrerrundbrief schon eingereicht).

 

Thesis: Forschungsthema angenommen: biographisches Lernen in informellen Lernsituationen an einer Waldorfschule